מה עושה מעצבת פנים?

רבים שואלים אותי מה עושה בכלל מעצבת פנים? איך נראה סדר היום שלך? בטח את כל היום מסתובבת בחנויות… אני נתקלת יותר ויותר באנשים, גם בין חבריי, אשר חושבים שמעצבת פנים היא זו שבוחרת את הכריות, הווילונות והצבע לבית. מודה שכואב לי הלב על חוסר המודעות לתפקידה החשוב של מעצבת פנים ועד כמה אנחנו חלק הכרחי בתהליך בנייה ושיפוץ.

אז בחרתי לספר לכם מה זה אומר להיות מעצבת פנים, ומהו ליווי בפרויקט (הליווי שאציג מתאים גם לבנייה וגם לשיפוץ) ובסוף… נבין גם האם באמת מעצבת פנים זה מותרות כמו שרבים חושבים…

אז נתחיל?

שלב 1: היכרות

בתחילת פרויקט אני נפגשת עם המשפחה שעומדת ללוות ולומדת אותה לעומק– מה ההתנהלות היומיומית שלהם, מה הצרכים, החלומות והתחביבים של כל אחד מבני המשפחה.

אני שומעת מהרבה אנשים שלקחו מעצבת פנים ובסוף לא קיבלו את מה שבכלל רצו ומתאים להם. הערך העליון מבחינתי זה באמת לשמוע את המשפחה. לעצב ולתכנן את הבית בדיוק עבורה ולא לתת מענה רק ל"גחמות" עיצוביות שלי כמעצבת… חשוב לי לפני הכל שיענה לצורך וטעם הלקוח.

לאחר פגישה זו אני למעשה יוצרת עבורם מספר אופציות לתכנון מחדש של הבית. אני מסבירה  יתרונות וחסרונות של כל תכנית ומגיעים יחד להחלטה על התכנית הסופית (שיכולה בהחלט להיות גם שילוב התכניות השונות..).

 מה ההבדל בין אדריכל/מעצב פנים/הום-סטיילינג? מוזמנים לקרוא במאמר הבא- לחצו כאן

שלב 2: הדמיות

מי שאינו בתחום (כמו רוב לקוחותיי) הולך פעמים רבות לאיבוד בתוך השרטוטים והמספרים. וזה בסדר ומובן. לכן מבחינתי חלק בלתי נפרד מהתכנון הוא יצירת הדמייה לבית. אנחנו נפגשים ועושים טיול בתוך הבית לפני שאפילו התחילו לשבור/לבנות דבר. ההדמיה נותנת תחושת ביטחון לקראת הבנייה/השיפוץ- אנחנו יודעים איך הדברים הולכים להיראות, אין הפתעות/חוסר הבנה של התכניות ובנוסף ההדמיה עוזרת לנו בבחירות במהלך הפרויקט- אני מעדכנת את ההדמיה בזמן הליווי כדי להקל על הבחירות- מוסיפים את הטפט שראינו ובוחנים איך הוא נראה, את הנגרות והאלומיניום… ואפילו הכיסאות, השולחנות והעציצים. זה מקל גם על המשפחה לבחור דברים לבית גם בלעדיי כי יודעים מה התמונה הסופית הרצויה.

דוגמא ל"טיול" בבית של פרוייקט קסום בבית יצחק:

שלב 3: תכניות לביצוע

לאחר שכולנו סגורים על התכנית הכללית, ראינו את ההדמיה ואנחנו שלמים עם התכנון של הבית אני ניגשת לעבודה על סט תכניות לקבלני הביצוע. יש המון סוגי תכניות לכן לא ארחיב, רק אומר שזו מסת העבודה העיקרית והקריטית שלי בפרויקט- כאן נמדדת המקצועיות, הדייקנות, ירידה לפרטים כדי שהביצוע יהיה מדויק. מאחורי כל נקודת תאורה בתכנית חשמל יש מחשבה .

כתב כמויות

משום מה אחד המסמכים שמעצבים ואדריכלים פוחדים ממנו. את מסמך זה אני מוציאה בעת ליווי לשיפוץ בית (בבנייה המהנדס והמפקח הם אלו שמוציאים). במסמך זה לוקחים את כל תוכניות הביצוע ומפרטים אותם לטקסט- ממש פירוט מדוייק ומפורט לכל דבר שיש לבצע במהלך השיפוץ. לדוגמא- X מ"ר להריסה, X מרצפות להריסה, X מ"ר חיפוי קיר בקרמיקה מסוג… וגודל…, X גופי תאורה צמודי תקרה' ס וכך עוד ועוד… ממש ספר המפרט את כל העבודות שיש לעשות.

כתב הכמויות יוצא בטבלת אקסל והקבלנים נדרשים למלא אותו באופן מפורט. יש לכך מספר יתרונות- האחד שאין הפתעות תוך כדי עבודה מטעם הקבלן. לא הבנתי/לא ידעתי/לא תמחרתי… בנוסף- אם רוצים לקצץ בעלויות אנחנו יודעים מה שווי של כל פעולה וניתן להחליט לוותר על דברים ולחסוך בהם. ולבסוף- ממלאים בקלות את מחירי הקבלן לתוך האקסל, רואים מה חסר ויודעים להשוות במדוייק בין קבלן לקבלן.

מבחינתי כמעצבת זו הרבה עבודה (כמעט יום וחצי-יומיים) של כתיבת כתב הכמויות וכן ביצוע ההשווה בין הקבלנים והחוסרים בהצעות. אבל זה שווה כל שקל עבור הלקוח וחוסך הרבה מאוד בעיות בזמן ההתנהלות מול הקבלן.

ליווי הפרויקט בשטח ("פיקוח עליון")

בעת הבנייה או השיפוץ אני מבצעת ליווי בשטח– כלומר- אני נפגשת עם כל בעל מקצוע לפני תחילת עבודתו, יושבת איתו על התכניות, מסמנים בשטח- מכוונת אותו כך שהכל ברור לפני ביצוע.  כמובן שאני תמיד זמינה לבעלי המקצוע לשאלות נוספות בזמן העבודה ומגיעה למקום בהתאם לצורך.

שלב 4: ליווי לבחירת חומרי גמר, ריהוט וחפצי נוי  

אני מלווה את הלקוחות בין בתי עסק לבחירת חומרי גמר– ריצוף, כיורים, ברזים, חיפוי קירות, דלתות, ידיות, גופי תאורה, ריהוט, טפטים, חפצי נוי וכד'.

החשיבות לליווי היא בהתאמה נכונה של צבעים וטקסטורות, הכוונה למוצרים פרקטים ונכונים לבית ושמירה על התקציב. יכולה לומר בוודאות שלקוחותיי חוסכים לא מעט כסף בעקבות הליווי- הנחות מיוחדות השמורות ללקוחותיי בחנויות, דיוק הכמויות והגדלים הנכונים וכמובן  חסכון בזמן להסתובב עוד ועוד.

 מותרות???? 

בד"כ בשלב זה מתעוררת השאלה- האם מעצבת פנים זה מותרות? ולמה בכלל צריך מעצבת פנים?

בית זו ההוצאה הכי גדולה שלנו בחיים. בנוסף זהו תהליך ארוך, מלווה בהרבה מתחים, הרבה בחירות לבצע שלרוב אנו לא כ"כ מבינים בהם, אפשרויות התכנון והעיצוב הן אינסופיות -גם מבחינת היצע וגם מבחינת עלויות-  ודווקא במקום הזה אנשים מנסים ובצדק לחסוך כל שקל ולכן חושבים שמעצבת פנים זה מותרות.

היום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של מעצבת פנים בפרויקט, בדיוק כמו כל בעל מקצוע אחר בבניה/בשיפוץ. היכן היתרונות הגדולים?

א) ייעוץ לבחירות והחלטות נכונות מתוך ידע, ניסיון ויכולת לראות את הדברים במצב המוגמר. תפקידי לכנס את הלקוח לפרקטיקה של הדברים. לפעמים רואים במגאזין משהו שנראה יפה אבל לא מתאים לגודל הבית/החדר, לא פרקטי ורחוק מהתקציב שלנו. העבודה שלי היא להביא ללקוח את התחושה שהוא קיבל באותה תמונה אליו הביתה.

ב) חיסכון בעלויות– אני מאמינה שתכנון נכון לא צריך לעלות יותר ולא צריך להגדיל עבורו את המשכנתא. להפך- זה חוסך הרבה מפח נפש בעקבות רכישות מיותרות ולא נכונות, טעויות אשר מצריכות שינויים תוך כדי עבודה (מה שקבלנים מאוד אוהבים…) או בעתיד.

אני מכוונת לחומרים הנכונים המתאימים לתקציב, לחנויות שיש לי בהן קשרים והנחות שאני מעבירה ללקוח.

אני יודעת להגיד בוודאות שכל לקוחותיי חסכו לא מעט כסף בפרויקט ובטח ובטח החזירו את העלות ליווי שלי.

ג) 2 היתרונות שהזכרתי למעשה תורמים ביצירת שקט נפשי. החיבור האישי שלי ללקוחות שלי נובע מכך שאני תמיד נמצאת בשבילם לכל דבר ועוזרת בכל דבר שיכולה ומאזנת בין הרצונות השונים לפעמיים של בני המשפחה.

אחרי שהבנו כמה מעצב פנים הוא חלק משמעותי בפרויקט… נמשיך לחלק הכייפי של הפרויקט!

שלב 5: תכניות עיצוב

עם סיום התכנון "היבש" אני מתחילה לעבוד על עיצוב הבית כך שישקף  את סגנון חייהם וטעמם האישי של הלקוחות. גם כאן אני  מכינה לא מעט תכניות ביצוע לבעלי המקצוע.

ואז נשאר רק להרכיב הכל בשטח… להביא את הריהוט וחפצי הנוי שקנינו… לסדר, לארגן…  להפוך את החלום למציאות ו…. לשתות קפה יחד!

   

מוזמנים להיכנס ולקרוא תודות והמלצות מלקוחות – לחצו כאן

 

עומדים לקראת שיפוץ נרחב או בנייה פרטית?

תרצו לקבוע איתי פגישת היכרות ומיקוד לקראת הבניה / השיפוץ? במתנה!

השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום*- חצי שעה בה אכוון אתכם לשלבים החשובים ודגשים לקראת הבניה או שיפוץ הבית שלכם

ותוכלו לשמוע על אפשרויות הליווי של הסטודיו! 

*לבונים או משפצים בגבולות חדרה-הרצליה בלבד!

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן