מה ההבדל בין אדריכלית - מעצבת פנים - הום סטיילינג?

בשנים האחרונות תחום עיצוב הפנים החל לצבור יותר ויותר תאוצה ואנשים רבים מבינים את החשיבות להשקיע בבית שמשקף את החלומות שלהם, שנעים להם לחזור אליו בסוף היום ויוצר, פרקטי לצד מעוצב.

הרבה מהפניות החדשות שמגיעות לסטודיו מתחילות בשאלות את אדריכלית? מעצבת? מלבישת בתים? מה באמת את עושה?  האמת.. אני מבינה את הבלבול בין התחומים השונים ולכן החלטתי לעשות סדר… 

אדריכלות

אדריכלות היא הנה אחד מהמקצועות העתיקים בעולם ועוסקת בעיקרה בתכנון מבנים שלמים תוך התייחסות לסביבה ובהתאם בכל נושא הרישוי מול הרשויות השונות.  לכן במידה ואתם עומדים לפני בנייה או תוספות בנייה – אדריכל הוא בעל המקצוע אשר מלווה את הפרויקט – לתכנון מיקום המבנה בשטח בהתאם להנחיות הועדה לתכנון ובניה ובהתאם למצב הטיפוגרפי, לתכנון המבנה ולכל הליך ההיתר מול הרשויות.  

תוכלו להבחין בין אדריכלים בעלי תואר ראשון לבין הנדסאי אדריכלות- כאשר ההבדל המהותי ביניהם הוא שהנדסאים רשאים לתכנן מבנה עד 4 קומות. אדריכלים מוכרים על ידי החוק ובעלי סמכויות מאוד ברורות.

סטודיו שני אוסישקין אינו עוסק בהיתרים לבנייה או תוספות בנייה אלא בעיצוב ותכנון פנים בלבד. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם אדריכלים נפלאים אשר אנו מאמינים כי עבודתם מקצועית, השירות והפניות ללקוח מצוינים וכן אנו משלימים זה את זה בקו המחשבה לפרקטיקה ותכנון הבית.  

לכן בפנייה לליווי שיפוץ הכרוך בתוספות בנייה אנו מערבים אדריכל/ית העובדים עמנו בשיתוף על מנת לתת מענה גם לחלק זה בפרויקט. בנוסף תמיד שמחים להצטרף לפרויקט עם אדריכל קיים אשר אינו נותן מענה לתכנון ועיצוב פנים הבית.

בניית בית הינה ההוצאה הגדולה ביותר בחיינו, לרוב חלום שמתגשם לאחר שנים של ציפייה והתרגשות- על כן אני מאמינה בשילוב בין אדריכל למעצב פנים כאשר כל אחד נותן את נקודת מבטו על המבנה- האדריכל על החוץ ומעצב אל תכנון ועיצוב הפנים. כך הלקוח מקבל את התוצאה הטובה והנכונה ביותר.  

השילוב אינו אמור לעלות יותר במידה ומבצעים מראש חלוקת סמכויות נכונה בין הגורמים לצד העובדה ששילוב מעצב פנים בבניית בית פרטי-  חוסך לא מעט מפח נפש ואף לא מעט כסף.

עיצוב פנים

עיצוב הפנים עוסק בחללים הפנימיים בבית – אופן החלוקה של החדרים, המעברים ביניהם, נוחות ה"זרימה" של הבית, תכנון מערכות הבית (חשמל, תאורה, אינסטלציה, מיזוג…), תכנון פרטי נגרות והכי חשוב- מייצר בבית את התחושה והנראות עליה חולם הלקוח לצד הפרקטיקה של חיי היום-יום.

ליווי מעצבת פנים יותר צמוד מאשר אדריכל מאחר וכדי להגיע לבית אשר משקף בדיוק את המשפחה העומדת לגור בו – נדרש מחקר מעמיק על רצונות וצרכי המשפחה, יצירת לוחות השראה, חיפוש אחר החומרים ופרטי העיצוב הנכונים לבני המשפחה (מבחינת סגנון וכן מבחינת תקציב).

עיצוב הפנים כולל בחובו סט תכניות רחב לביצוע: תכניות הריסה (לשיפוץ) ובנייה, תכנית חשמל ותאורה, תכנית אינסטלציה, תכנית אלומיניום ועוד.. אומנם כאשר אני מלווה בתים בבניה האדריכל הוא שאמור להוציא סטים אלו, אך כדי שאלו יהיו יותר מדויקים- פרקטית ועיצובית- תמיד אני זו שמוציאה את התכניות לביצוע.

בנוסף כחלק מהליווי לבחירת חומרי הגמר (כגון- קרמיקה, פרקטים, אסלות וכד) – מתבצע תכנון מדויק לבעלי המקצוע כיצד לעבוד בשטח ולפרוס את הקרמיקה והריצוף.  חלק נוסף נכבד בעבודתי כמעצבת- תכניות נגרות מותאמות אישית לבית וללקוח.  לפירוט כל שלבי הליווי של שני אוסישקין כמעצבת פנים בבנייה או שיפוץ נרחב- לחצו כאן 

אז לשאלה מתי נכון לקחת מעצב?

בשיפוץ בית /  דירת מגורים– שיפוץ קטן כגדול, מעצב פנים נותן את המענה הכולל לתכנון מחדש של הבית וליווי השיפוץ.  המעצב מוציא את סט התכניות המלא לביצוע עבור הקבלן ובעלי המקצוע השונים וכן מלווה את הפרויקט תוך ביקורים באתר השיפוץ והכוונת בעלי המקצוע.  במידה ויש תוספות בנייה ניתן לערב אדריכל/מהנדס לשם הרישוי.

בעת בניית בית חדש – בפרויקט שכזה תמיד יהיה מעורב גם אדריכל. הנכון הוא לשלב בין השניים כדי לקבל מענה כולל ומדויק גם למעטפת הבית והטיפול מול הרשויות וגם לפנים הבית והתאמתו לבני המשפחה. פעמים רבות מגיעים אליי משפחות רגע לפני הבנייה אשר מבינים כי הבית אותו תכננו אינו נכון עבורם. אני מבצעת שינויים פנימיים, מערבת את האדריכל אם נדרש שינוי חיצוני (לרוב בפתחים) , מוציאה את סט תכניות העבודה ומלווה את הפרויקט לכל אורכו.  בסטודיו שני אוסישקין אנו מתמחים בליווי בניה לבתים פרטיים צמודי קרקע בשרון – אם בליווי אדריכל ואם לאחר קבלת ההיתר בהיבט הפנים בלבד.

שינויי דיירים– בעת רכישת דירה בפרויקט קבלני, לרוב תכנון הפנימי של הדירה  הינו סטנדרטי, בסיסי ולא תמיד מותאם לרצונות ולחלומות המשפחה.  ניתן לערוך שינויים בתכנית פנים הבית במסגרת אפשרויות אשר הקבלן מאשר וכמובן עם יד על הדופק בתקציב השינויים (מאחר והקבלנים דורשים סכום לא מבוטל על כל שינוי). במקרה כזה- מעצבת הפנים עובדת בתיאום עם מחלקת שינויי הדיירים מטעם הקבלן (במידה וזו פתוחה לקשר עם מעצב חיצוני). חייבת לציין שמניסיוני בתחום דירות הקבלן, אני חושבת שפעמים רבות ביצוע שינויים בדירה לאחר קבלת המפתח מהקבלן, מומלץ יותר. הדבר נעוץ ב-2 סיבות: האחת- רמת הגימור של הדירה יהיה יותר איכותי, נעים לעין ואפשרויות הבחירה יותר רחבות (לדוג'- בריצוף וחיפוי קירות המקלחות- אשר לרוב היצע הקבלן מאוד בסיסי ולקוחות רבים מתאכזבים מכך). שנית- עלות השיפוץ באופן עצמאי לרוב מסתכמת בהרבה פחות מאשר תמחור הקבלן בעבור השינויים.

 מוזמנים להציץ בכתבה על טיפים לבחירת מעצב פנים הנכון לכם- לחצו כאן

הום סטיילינג- הלבשת הבית

תחום ההום סטיילינג = הלבשת הבית,  הינו חדש במחוזותינו. העוסקים בהום סטיילינג אינם מוציאים תכניות עבודה לבעלי מקצוע או מתכננים מחדש את הבית. עיקר עיסוקם הוא בהלבשת הבית- טקסטיל (וילונות, כריות, שטיחים), טפטים, פרטי עיצוב שונים, אומנות ועוד… פעמים ניתן להחליט על תקציב לעיצוב חלל מסוים ומלבישת הבתים מגיעה עם הפריטים אשר אספה בחנויות ומסדרת את החלל ופעמים מבצעים סיבובי רכישות משותפים בחנויות.   הלבשת הבית הינה שלב חשוב כדי לתת את הטאצ' האחרון לבית –  אנו משקיעים רבות בשיפוץ או בבנייה ומצפים לתוצאה סופית כמו שראינו בתיק העבודות של המעצב/אדריכל או כמו במגאזיני העיצוב- אך הדבר כרוך בהלבשה נכונה של הבית תוך בחירת הפריטים הנכונים בצבעוניות, בפרופורציות ומיקומן בחלל.  העוסקים בתחום ההום סטיילינג בחלקם ללא הכשרה אלא בעלי טעם משובח וחלקם בוגרי לימודי הום סטיילינג של מספר חודשים.

בסטודיו שני אוסישקין אנו עוסקים בעיצוב ותכנון הפנים וכחלק מהליווי המלא מציעים שירותי הום סטיילינג כדי להשלים את התמונה בתום הבנייה או השיפוץ. פעמים רבות תהליך ההום סטייליננג נעשה על ידי שני אוסישקין ולעיתים בשיתוף פעולה עם הום סטייליסטים חיצוניים העובדים עמנו בשיתוף פעולה צמוד.

עומדים לקראת שיפוץ נרחב או בנייה פרטית?

תרצו לקבוע איתי פגישת היכרות ומיקוד לקראת הבניה / השיפוץ? במתנה!

השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום*- חצי שעה בה אכוון אתכם לשלבים החשובים ודגשים לקראת הבניה או שיפוץ הבית שלכם

ותוכלו לשמוע על אפשרויות הליווי של הסטודיו! 

*לבונים או משפצים בגבולות חדרה-הרצליה בלבד!

נעים להכיר,

שני אוסישקין – מעצבת פנים בעלת סטודיו המתמחה בעיצוב ותכנון פנים לבנייה ושיפוץ בתים פרטיים  ודירות מגורים באזור השרון והמרכז.

מעל עשור שאני מלווה משפחות מאזור השרון והמרכז בעת בנייה או שיפוץ בתיהם, לצד היותי מרצה באקדמיה למעצבי פנים ואדריכלים ומלווה מעצבות בתחילת דרכן. 

ייחודיות הסטודיו הינה ביכולת התכנון הגבוהה- מציאת פתרונות יצירתיים ומיוחדים בתכנון הבית וזאת לצד יכולת ראייה עיצובית מדויקת ועדכנית, מרשימה ובלתי מתפשרת.

אני רואה לנגד עיני את חשיבות ההכוונה והסדר במהלך ליווי הפרויקט, זאת באמצעות תכנית עבודה הכוללת יצירת לוח זמנים ומשימות מפורט, התאמת תקציב הבניה / תקציב השיפוץ וליווי צמוד ואישי של לקוחותינו לכל אורך הפרויקט.

סגנון העיצוב המזוהה איתי נע בין כפרי מעודן למודרני נקי, אשר עושה שימוש בצבעים רכים וחומרים טבעיים.

זהו תהליך יצירה שלי ושל לקוחותיי, יחד,

והתוצאה הסופית הינה בית משפחתי, מעוצב, שמחכים לחזור אליו בסוף היום ולבלות בו יחד עם האנשים שאנחנו אוהבים.

אשמח להכיר אתכם, לשמוע על החלומות שלכם ולצאת יחד לדרך – מאתגרת, אך מבטיחה שחוויתית. 

שלכם, שני.

 

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן