האינסטגרם היא הרשת החברתית המעניינת באמת… בימים שאנחנו מוצפים באלפי פוסטים בפייסבוק ובואו נודה שכבר קשה לעקוב… האינסטגרם יוצרת עבורנו חשיפה לחייהם של אנשים,מותגים ומקומות שאהבנו באופן ויזואלי ונעים לעין. לאחרונה רבים אומרים לי שטרם הצליחו להבין את האינסטגרם וכל סימוני ה- ### אז אני כאן כדי לעשות קצת סדר…

רקע כללי:

לאחר חצי שנת פעילות לאינסטגרם היו 1 מיליון משתמשים ברחבי העולם. לאחר שנה כבר.. 10 מיליון. היום הרשת עם כ-700 מיליון משתמשים!  באפריל 2012 נרכשה ע"י פייסבוק. גיל הממוצע של משתמשי הרשת- 30 והרשת מעודפת בעיקר ע"י נשים יותר מגברים…

אה… ולשאלה שתמיד שואלים… אינסטגרם במחשב הביתי? ניתן לפתוח את החשבון שלנו ולפעול באופן רגיל, למעט העלאת תמונות אשר אפשרית אך ורק מהפלאפון.

הרעיון מאחורי האינסטגרם

היופי באינסטגרם הוא מעבר למעקב ויזואלי אחרי חברים/משפחה/דמויות ציבור שמעניינות אותנו – זה החיפוש אחר מקומות יפים, מסעדות טובות וכל חיפוש אחר, לדוגמא- עוגות מעוצבות, לוגו, יצירה עם ילדים וכד'- פשוט רושמים מילת חיפוש ורואים תמונות בנושא.

לדוגמא- כאשר נסעתי למדריד- לחצתי במילת החיפוש madrid וראיתי תמונות נפלאות שאנשים העלו וסימנתי לי מקומות שאני חייבת לראות/לבקר/לאכול בהם… וכך הגעתי למקומות שלא רשומים רק בספרי התיירות.

כאן מגיע הרעיון הנפלא של האשטאג, הלוא הוא סימון #. כאשר מעלים תמונה בדף שלנו אנחנו מוסיפים תיוגים (#) של הנושא/המקום. כך אנשים שמחפשים נושא דומה יבצעו חיפוש לפי TAGS וימצאו את התמונה שלנו.

מתוך הדף האישי שלי באינסטגרם:

ועכשיו אם אני אקליד בחיפוש burano אוכל לראות את התמונות שאנשים נוספים תייגו את המקום ואולי אפילו לגלות לפני שהגעתי למקום- נקודות עניין מעניינות באי…

 

אם כך הרעיון הוא לייצר כמה שיותר תגיות (#) מתחת לתמונה שלכם וכמובן גם להוסיף לה מיקום גיאוגרפי ובכך יוצרים רשת חברתית המבוססת על תמונות.

 

איך פותחים דף משלנו ומתחילים לעקוב אחרי משתמשים אחרים?

בואו נתחיל בזה שלמי שטרם יש את האפליקציה בפלאפון שלו- נוריד כאן

לפתיחת חשבון חדש כל מה שצריך לעשות זה להירשם עם מייל וסיסמא שאתם בוחרים. ניתן גם להירשם דרך חשבון הפייסבוק שלכם. הגדירו את המשתמש שלכם (כמה תמונות עליכם ותמונה מייצגת).

האופציה הראשונה היא ללחוץ בחלק העליון של המסך על ציור האיש ולידו + ואז נוכל למצוא אנשים שחברים שלי בפייסבוק (לשונית "facebook") או ברשימת הטלפונים/מיילים שלנו (לשונית "contacts") או לראות את מי האינסטגרם מציע לנו תחת "suggested".

דרך נוספת למצוא אנשים/תחומי עניין לעקוב אחריהם- כאשר נלחץ על סימון זכוכית המגדלת בתחתית המסך נוכל גם להקליד מילת חיפוש (שם של חבר/אדם ולחילופין נושא או מקום).

 

כיצד נעלה תמונה משלנו?

בתחתית המסך יש לנו את סימון ה-+. נלחץ עליו. נבחר תמונה מתוך הפלאפון (מיד עולות לנו כל התמונות שבתוך הגלריה בפלאפון שלנו) או לחילופין ניתן לצלם תמונה ישירות אם לוחצים על לשונית PHOTO (אופציה שאני פחות מעדיפה). לאחר שנבחר תמונה ניתן למקם אותה על המסך איך שנרצה ואז נלחץ על NEXT אשר מופיע מימין למעלה.

כעת מתחת לתמונה שבחרנו מופיעות לנו אופציות לעריכת התמונה (פילטרים). תמיד ניתן להתנסות בפילטרים השונים עד שמגיעים לתמונה שאהבנו וכמובן תחת לשונית EDIT לערוך גם בעצמינו את התמונה. ממליצה לשחק עם האופציות כדי להכיר אותן. תמיד ניתן לבטל ולחזור אחורנית.

כיתבו כמה מילים אישיות על התמונה והוסיפו לה תיוגים. לא יודעים איך לתייג…? התחילו לכתוב את המילים המתארות את התמונה ויופיעו לכם באופן אוטומטי אפשרויות לתיוגים רלוונטים (אל תשכחו שתיוג מתחילים ב-# וכותבים הכל ברצף…).

איך מתחילים לגרום לאנשים לעקוב אחרי?

פעם הייתי בקבוצת נטוורקינג שהמוטו שלה הוא "הנותן הוא המקבל" וכך גם באינסטגרם. תתחילו לעקוב אחר אחרים, לסמן להם לייק (באינסטגרם זהו הלב האדום) והם יתחילו לעקוב אחריכם בחזרה. הם יעשו לכם לייק… החברים שלהם יראו ויתחילו לעקוב אחריכם גם…

אינסטגרם לעסקים

האינסטגרם הוא כלי נהדר לעסקים- מכל התחומים ובעיקר בתחומי הויזואל. "תמונה שווה אלף מילים" בהחלט מסכמת את כוחה של רשת האינסטגרם.  האינסטגרם מאפשר לנו חשיפה לקהלי יעד חדשים, גם בחו"ל באמצעות פרסום חינם ע"י שימוש בתגיות לפי הנושאים הרלוונטים לעסק שלכם. יכולה לספר שכאשר עמדתי לעצב לוגו חדש לעסק, חיפשתי רבות באינסטגרם לפי תיוגים הקשורים לעיצוב לוגו וקיבלתי המון המון השראה ואף גיליתי המון מעצבים מעניינים שהתחלתי לעקוב אחר עבודתם מכל העולם…

מעצבים רבים מתחומים שונים מהארץ ומהעולם שאני מעריכה מאוד- פעילים מאוד באינסטגרם ואילו דף הפייסבוק / אתר שלהם כמעט אינם פעילים. זה בהחלט אומר משהו על הרשת האיכותית הזו.

מעבר לכך באינסטגרם, בשונה מהאתר המקצועי שלנו יש ציפייה לראות קצת מאחורי הקלעים- זוהי רשת מאוד אישית וכך יש איזה יצר קל של מציצנות למה קורה אצליכם בעסק תוך כדי עבודה ולא רק המוצר הסופי. וגם לראות אתכם קצת בתהליך הזה… זיכרו תמיד להשתמש בזה ליצירת התדמית אותה תרצו להציג.

ממליצה לעשות הפרדה בין הפרופיל העיסקי לאישי… בימים אלו ממש יישמתי את הטיפ הזה… ופתחתי פרופיל עיסקי אשר פתוח לכולם ואילו הפרופיל האישי הוא פרטי ומי שרוצה לעקוב אחרי צריך להציע חברות ותלוי אישור שלי…… ולכן מתנצלת מראש לכל מי שמציע/הציע לי חברות… אבל מוזמן באהבה לדף העיסקי שלי (ראו מטה קישור).

עוד כמה טיפים חשובים לדפים העיסקיים באינסטגרם

חישבו היטב כיצד אתם מציגים את עצמכם בפרופיל. הטקסט קצר וצריך להיות מושך את העין ומעניין. הכניסו את כתובת האתר והטלפון שלכם. זה האופציה היחידה להכניס קישור חיצוני לאינסטגרם (כאשר מעלים תמונה- אין אפשרות לבצע קישורים חיצוניים).

איך יודעים איזה תיוגים לעשות? עקבו אחרי קולגות שלכם ששולטים באינסטגרם (שוב… מהארץ ומהעולם). תראו איזה תיוגים הם מבצעים. עשו לכם ברשימה בפלאפון תיוגים רלוונטים (כתבו ממש רשימה עם # לפני כל מילה – כך שממש תוכלו לעשות העתק מהרשימה והדבק לתוך הפוסט שלכם… ). דאגו כל הזמן לעדכן את הרשימה וכמובן בכל פוסט שמעלים למחוק את התיוגים שלא רלוונטים לאותה תמונה. אל תשכחו תמיד לעשות גם תיוג של שם העסק שלכם/שמכם.

 

אפליקציות נחמדות לעריכת תמונות לאינסטגרם

snapseed– עריכת תמונות, הוספת טקסטים מדליקים, מסגרות ועוד… מהאהובות עליי

boomerang– צילום סרטון קצרצר שחוזר על עצמו…

layout-  ליצירת קולאג'ים

 

מזמינה אתכם לעקוב אחר האינסטגרם שלי ….

חיפשו את השם studio.shani.osishkin

או פשוט לחצו כאן

מקווה שהמאמר עזר לכל מי שטרם נכנס לענייני האינסטגרם… מחכה לעקוב אחריכם… ולמי שיש עוד שאלות- מוזמנים לכתוב לי ואף להוסיף מידע למאמר זה.

 

שני אוסישקין – עיצוב ותכנון פנים

בית יצחק עמק חפר

ליצירת קשר- לחצו כאן