בניית בית פרטי- מדוע לקחת מעצבת פנים בנוסף לאדריכל?

בשנים האחרונות ליוויתי מספר משפחות בעת בניית ביתם.
אלו הפרויקטים שאני אוהבת במיוחד מאחר וזהו דף חלק בו יחסית השמיים הם הגבול (לעומת שיפוץ בו יש נתוני קונסטרוקציה שלפעמים מגבילים מאוד).
יחד עם זאת אני חושבת שרבים טרם מבינים את החשיבות של שילוב המעצבת פנים תוך כדי התכנון והבנייה של הבית, בנוסף לליווי האדריכל/ית.

האדריכל אשר מלווה אתכם בבניית ביתכם נותן לרוב יותר דגש על מבנה הבית, החזיתות והשתלבות המבנה בסביבתו.  כמובן שהוא עוסק גם בתהליך הגשת התכניות של הבית לוועדות התכנון והבנייה עד לקבלת היתר הבנייה.

תוספת ליווי הבנייה על ידי מעצבת פנים מתבצע באופן יותר צמוד ואישי. מטרתי כמעצבת היא לדייק את תכנון הפנים ועיצוב הבית לחיי היומיום שלכם כמשפחה, לחלומות כיצד יראה ביתכם ואיזו תחושה תהייה בו.
יחד נדייק את הפעולות היומיומיות שלכם לפרקטיקה בתכנון הפרטים הקטנים (לדוג'- מקומות אחסון, אופן התנהלות במטבח ובעת אירוח, אזורי משחק ופעילויות משפחתיות ועוד…) וכל זאת מבלי להתפשר על עיצוב הבית. בנוסף נבצע התאמה מדויקת של הצבעים והחומרים בהם נשתמש בבית ומחוצה לו- כדי להשרות בו את האווירה הרצויה.

מתי נכון לשלב מעצבת פנים בתכנון בנייה של בית פרטי?

  בשנים האחרונות חלק מהפרויקטים אשר ליוויתי בבניה היו תוך כניסתי לעניינים ממש רגע לפני שמתחילים לבנות.
מדוע ברגע האחרון?
כי עבר זמן מאז לקוחותיי תכננו את הבית עם האדריכל (לצערנו תהליך הרישוי לוקח זמן… בעיקר עם מעורב כאן מנהל מקרקעי ישראל) והנה גילו שהתכנית לא בדיוק מה שרצו/חשבו ואין פתרונות להרבה דברים אשר הם צריכים בבית.
בשלב זה נכנסתי לתמונה ועשיתי שינויים בחלוקות הפנים בבית וכמובן הוצאתי את סט תכניות העבודה לבעלי המקצוע באופן מלא וליוויתי צמוד את המשפחה עד כניסתם המרגשת לבית החדש.
 

אם היו משכילים להכניס מעצבת פנים  בתחילת התכנון- יכלו לחסוך לא מעט כסף עבור תשלום בגין שכר טרחה לאדריכל על תכניות שאני ביצעתי בסוף ויש בהם יותר דגש לעיצוב הפנים (כגון- חשמל ותאורה, פריסת קירות, נגרות וכד') וכן התשלום לאדריכל עבור ימי הרכישות המשותפים- אשר אצל רוב האדריכלים מאוד כלליים ובסיסיים. יכולנו לעשות שת"פ נפלא ביני ובין האדריכל כבר בתחילת התכנון ולתת את הדעת בראייה של חוץ ופנים יחד.

לכן מומלץ לשלב מעצבת פנים כמה שיותר בתחילת הפרויקט כדי שנוכל לבצע חלוקת עבודה מסודרת בין האדריכל למעצבת. כמובן שניתן להשתלב בכל שלב בתהליך התכנון.
 

 

 בסטודיו אני עובדת עם מספר אדריכלים נפלאים-

מוכשרים, מקצועיים ונעימים ונשמח להציע את השילוב בינינו כבר בתחילת הפרויקט. 

 

 סיפור קטן על ליווי בנייה בגבעת אלה (2013)

כאשר פנו אליי הזוג הם כבר היו בעת יציקת קומת הקרקע בביתם.
הם הגיעו אליי לפגישת ייעוץ לגבי תכניות החשמל והתאורה. התכניות היו עמוסות בכל פרט חשמל ותאורה אפשרי מבלי קשר לצרכים ולתקציב של המשפחה.
 
הצעתי להם שינויים אשר תרמו לחיסכון משמעותי בעלות תשתיות החשמל בבית. אך יחד עם זאת לא יכולתי להישאר אדישה לתכנון הבית.
בית נוף מטריף (בלשון המעטה) לעמק יזרעאל הקסום. אך הנוף היה מוסתר ע"י חלונות גבוהים של המטבח ואילו הסלון פנה לאזור החנייה והכביש הראשי.
 
הצעתי להם לבצע שינוי והם הלכו איתי באש ובמים… עשינו שינוי לכל אזור הציבורי של הבית כך שיפנה לנוף הנפלא וכן שינוי קל במקלחת הילדים שהיה לדעתי כמעט בלתי אפשרי להתנהלות יומיומית עם ילדים קטנים.
שינוי זה השפיע על חדר ההורים ויצרתי פתרון מדליק לאחסון נוסף ומעוצב לחדר זה. את הקומה התחתונה של חדרי הילדים הנוספים- השארנו כפי שהיו עם שינויים קלים וליוויתי את המשפחה בתכנון מדוייק של החשמל, חדרי מקלחת ועיצוב החדרים.
 

הנה התכנית של הקומה הציבורית- לפני השינוי שביצעתי:

הנה התוכנית העדכנית: 

עומדים לקראת שיפוץ נרחב או בנייה פרטית?

תרצו לקבוע איתי פגישת היכרות ומיקוד לקראת הבניה / השיפוץ? במתנה!

השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום*- חצי שעה בה אכוון אתכם לשלבים החשובים ודגשים לקראת הבניה או שיפוץ הבית שלכם

ותוכלו לשמוע על אפשרויות הליווי של הסטודיו! 

*לבונים או משפצים בגבולות חדרה-הרצליה בלבד!

קצת תמונות מתהליך הבנייה והתכנון: 

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן