לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר בתקשורת על חברות המספקות מוצרים ושירותים לבית במסגרת שיפוץ ובניה אשר פושטות רגל ומשאירות בונים ומשפצים ללא תמורה לסכום ששילמו- כאשר לרוב מדובר על סכום גבוה מאוד. הלקוח נשאר ללא המוצרים שהזמין וללא הכסף. הדבר מטריד את לקוחותיי ואותי ולכן פניתי לעו"ד אלכס סולומונוביץ ממשרד ארליך רוזן סולומונוביץ, המתמחה במתן שירותים משפטיים בתחום האזרחי-מסחרי,  לקבלת הכוונה כיצד ניתן להיזהר/להימנע מכך.

"זה מצב שיכול לקרות בכל עסקה. לאו דווקא בתחום הבניה. יש כמה כללים בסיסיים שכדאי להקפיד עליהם כדי להפחית את הסיכון. מובן שלא ניתן למנוע את הסיכון לגמרי.

1. לבדוק היטב על החברה באינטרנט לפני שמחליטים לעשות איתם עסקה. חברה לא קורסת סתם כך ובדרך כלל יהיו לכך סימנים בדמות כתבות על קשיים, או תלונות מרובות של לקוחות. רצוי לחפש תמרורי אזהרה מראש. הכלל – אם יש ספק אז אין ספק. עדיף לא להסתכן.

2. לשים לב לתמרורי אזהרה בזמן המו״מ. איש מכירות שלהוט לקבל סכום כסף משמעותי כמקדמה, ונותן את התחושה שזה מה שבעיקר מעניין אותו, עלול להעיד על קשיים תזרימיים של החברה.

3. חשוב מאוד לפרוס את התשלום לתשלומים כך שעיקר התשלום יהיה לאחר ובכפוף למסירת המוצרים. כשעסק מסרב לכך, יתכן שהוא בקשיים תזרימיים.

4. עדיף לשלם בשקים ולא בכרטיס אשראי. במקרה של אי קבלת התמורה, קל יותר לבטל שקים מאשר לבצע ביטול מול חברת האשראי. מובן שחובה להשתמש בשקים שכתוב עליהם למוטב בלבד וכן המילה "לפקודת" מחוקה.

5. לא להסכים ל-"קומבינות". תשלומי מזומן למיניהם, חשבוניות חלקיות, רישומים פיקטיביים בחשבוניות וכדומה. גם לא תמורת הנחה. מעבר לכך שזה עלול להעיד על עסק שנמצא בקשיים, זה יהווה בעיה במקרה של צורך בתביעה עתידית.

בהצלחה!

תודה לעו"ד אלכס סולומונוביץ על הטיפים הנפלאים והחשובים לפני יצירת כל התקשרות חוזית עם ספק. מוזמנים ליצור קשר עם אלכס – 

אתר- http://www.ers-law.co.il/

פייסבוק- https://www.facebook.com/alex.solomonovich.5

דילוג לתוכן