מיעוץ חשמל לבנייה - עד למהפך בבית ברגע האחרון - מאחורי הקלעים לליווי בנייה פרטית (2013)

בשנת 2013 – פנו אליי זוג מקסים ואהוב- איתמר וחן , כשהם בתחילת בניית הבית שלהם – בית פרטי בכבעת אלה. באותו זמן יצקו את היסודות והם רצו רק להתייעץ על תוכניות החשמל והתאורה של האדריכלית לפני שיוצאים לביצוע. לדעת אם יש לי הערות ושינויים מומלצים מזוית ראיה של מעצבת פנים.
 
התכניות היו עמוסות בכל פרט חשמל ותאורה אפשרי מבלי קשר לצרכים ולתקציב של המשפחה (זאחת מהסיבות שפנו גם ליעוץ- מאחר וקיבלו הצעה אסטרונומית מקבלן החשמל). 
 
הצעתי להם שינויים אשר תרמו לחיסכון משמעותי בעלות תשתיות החשמל בבית. דייקנו את כמויות התאורה בבית- ווידאנו שיש גם תאורה פרקטית וגם תאורת אווירה. עברנו על כל שקעי החשמל כדי להבין אם יש צורך בכולם והאם יש שחסרים.
מאחר והם עשו תוכנית אדריכלית דיי כללית לבית ללא ירידה לפרטים עם מעצבת, האדריכלית פשוט פיזרה נקודות בבית "למקרה הצורך"… והעלויות משמעותיות מאודץ
 
יחד עם זאת לא יכולתי להישאר אדישה לתכנון פנים הבית.
לבית נוף מטריף (בלשון המעטה- ראו תמונה מטה) לעמק יזרעאל הקסום. אך הנוף היה מוסתר ע"י חלונות גבוהים של המטבח ואילו הסלון פנה לחומה של אזור החנייה והכביש הראשי.
 
הצעתי להם לבצע שינוי ולשמחתי הם הבינו מיד את הטעות הגדולה והחליטו ללכת על תוכנית שינויים מהירה תוך כדי העבודה בשטח.
 
עשינו שינוי לכל האזור הציבורי של הבית כך שיפנה לנוף הנפלא – הסלון פונה לויטרינות הגדולות, עם מרחב מפנק למשחק ואירוח, המטבח שגם כך מצריך חלונות גבוהים פנה לכניסה לבית והיה גדול עם אחסון רב ובנוסף דלפק יומיומי לקפה של הבוקר (אפילו הלקוחות ביקשו מטבח שחור.. ואנחנו מדברים על 2013… שאפו עליכם!). 
 
בנוסף ביצענו שינוי קל במקלחת הילדים שהיה לדעתי כמעט בלתי אפשרי להתנהלות יומיומית עם ילדים קטנים (הזוג היה בזמנו ללא ילדים קטנים עדיין… ולא חשבו על הפרקטיקה הנדרשת).
 
השינוי במקלחת ילדים- השפיע על חדר ההורים ויצרתי פתרון מדליק לאחסון נוסף ומעוצב לחדר זה והפכנו את כל התכנון של החדר (המיטה הסתובבה ב-90 מעלות ויצרה שינוי בכל מבנה החדר) 
 
במקלחת ההורים דייקנו את התכנון- הוספתי ספסל בנוי בתוך המקלחון ויצרנו מדף סבונים בתוך המקלחת שמלמעשה מהווה המשך של עיבוי הקיר עבור האסלה הסמויה. 
 
את הקומה התחתונה של חדרי הילדים הנוספים- השארנו כפי שהיו עם שינויים קלים וליוויתי את המשפחה בתכנון מדוייק של החשמל והתאורה, תוכנית אלומיניום, נגרות ובחירת קרמיקה וסיניטציה לבית. 
 

התכנית של הקומה הציבורית- לפני השינוי שביצעתי:

והתוכנית העדכנית לאחר השינויים: 

קצת תמונות מתהליך הבנייה והתכנון: 

עומדים לקראת שיפוץ נרחב או בנייה פרטית?

תרצו לקבוע איתי פגישת היכרות ומיקוד לקראת הבניה / השיפוץ? במתנה!

השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום*- חצי שעה בה אכוון אתכם לשלבים החשובים ודגשים לקראת הבניה או שיפוץ הבית שלכם

ותוכלו לשמוע על אפשרויות הליווי של הסטודיו! 

*לבונים או משפצים בגבולות חדרה-הרצליה בלבד!

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן