כיצד לבחור מעצבת פנים?

השבוע קיימתי פגישה עם זוג מקסים אשר לקראת בניית ביתם. בסוף השיחה הבעל שאל אותי – "איך אני יכול לבחור מעצבת פנים? יש כל כך הרבה היצע, אני מבולבל בין כל התמונות שרואה כי אני לא מבין בזה כלום… "

השאלה שלו הקסימה אותי, מעבר לכנות גם בהבנה כי אכן השוק פרוץ- הרבה מעצבות, טווח מחירים רחב, והזוגות אשר עומדים לפני בנייה או שיפוץ אינם יודעים איך לבחון את ההבדלים והניואנסים הקטנים…  הנחתי רגע בצד את כובע בעלת סטודיו לעיצוב ותכנון פנים… והכנתי לכם רשימה של הדברים אשר כדאי לבחון:

  • ניסיונו של המעצב בפרויקטים דומים לפרויקט שלכם– סוג הפרויקט, היקף הפרויקט, סוג המבנה (לדוג'- בנייה קלה, בית צמוד קרקע, דירה…)
  • לבחון את סגנון העיצוב שלו והאם מדבר אליכם. חשוב לזכור כי גם בתמונות שרואים בתיק העבודות תמיד יש השפעה של בעלי הבית והדרישות והאהבות שלהם על העיצוב. לכן כדאי לשאול את המעצב – איזה סגנון הוא אוהב באופן אישי?  הסגנון שהוא הכי מתחבר אליו (כמובן עם נטייה קצת לכל כיוון) – זהו הסגנון אותו יעצב באופן הכי טוב. יכולה לשתף כי לפני מס' שנים ליוויתי משפחה בבניית ביתם בשרון לאחר שבחנו את עבודותיי והחליטו שאני אלווה אותם. עם התקדמות הפרויקט גיליתי יותר ויותר פער גדול בסגנון שלנו. הם רצו בית "בוהו שיק" מאוד מובהק והרגשתי בתוכי קושי רב עם התמונה הסופית לה ציפו. הבנתי שלא אוכל לתת להם את ה-100% עליו הם חולמים כי איני מתחברת לסגנון זה… המלצתי כי נכון להם למצוא את המעצבת שזהו הסגנון שהיא הכי מתחברת אליו. מודה שזה אחד הרגעים הקשים שלי כמעצבת… לוותר על פרויקט ולאכזב לקוחות אשר נוצר קשר מאוד טוב ואישי עמם… אך בטוחה שזה היה הדבר הנכון להם ביותר..
  • לוודא שהמעצב מוסמך עם מספר שנות לימוד ויכולות להוציא תכניות עבודה איכותיות לבעלי המקצוע, לכוון את בעלי המקצוע בשטח ולהוציא כתב כמויות איכותי לפרויקט. בקשו לראות תכניות, לראות את כתב הכמויות… תוכלו בעין לא מקצועית אפילו להבחין בדרך העבודה, הסדר, הבהירות… תחום עיצוב הפנים מאוד פרוץ ואני נחשפת להרבה מעצבים שלומדים מס' חודשים מועט בקורסים קצרים או אפילו לא לומדים כלל (שיפצו את הבית שלהם והחליטו שהם אוהבים את התחום). את התוצאה של חוסר המקצועיות מגלים בשלב מאוחר יותר בשטח.
  • מקום מגורים– קרבתו של המעצב למקום הפרויקט מהווה יתרון מבחינת זמינותו ל"התקלות" אשר קורות בעיקר במהלך שיפוץ, נוחות קיום הפגישות עימו, אזור הנוח לכל הגורמים לבחירת חומרי גמר וכמובן למרחק יש מחיר בעלות המעצב אשר לוקח בחשבון את זמני ועלות הנסיעות בהתאם למספר הפעמים שצריך להגיע בעת הפרויקט (ויש לא מעט פעמים כאלו…). טווח סביר לדעתי בליווי פרויקט הינו עד 45 דקות נסיעה לכיוון.
  • בחנו מה אופן הליווי של המעצב. אסביר זאת בדוגמא פשוטה- מעצבים רבים אינם נותנים מסגרת שעות לליווי בחנויות וחלקם, כמוני, כן נותנים. נכון שהאופציה הראשונה מרגישה יותר לארג'ית ולכן מושכת את העין. ההגבלה בשעות אינה נובעת מנוקשות אלא מתוך רצון להקל על הלקוח תוך מיקוד וידיעה כי צריך לקבל החלטה. אני רואה לנגד עיני את המבחר הרב שיש בחנויות וחושבת שחלק מהתפקיד שלי כמעצבת זה לקצר תהליכים ללקוח-לחסוך את הבלבול, קיטוט הרגליים שיכול להיות אינסופי, ובמקום זה להבין מה נכון לו-  גם בנראות אותה אנו רוצים לקבל וגם בתקציב ובהתאם להוביל אותו לחנויות הנכונות לו (תוך המלצה חמה להגיע מוכנים לרכישה באותו היום).
  • לדבר עם לקוחות עבר ולשמוע מהם כיצד חוו את המעצב לאורך הפרוייקט. חשוב לזכור שלכל לקוח יש את הדברים החשובים לו, לכן חישבו לפני השיחה -מה חשוב לכם ושאלו את השאלות המכוונות בשיחה.
  • אחד הדברים החשובים ביותר- חיבור אישי! המעצב/ת הולכים להיות החברים הכי טובים שלכם מרגע תחילת ההתקשרות ועד הכניסה לבית – שעות רבות של הסתובבות יחד לרכישות, כניסה לפרטים קטנים של הדרך בה אתם מתנהלים  וה"כותל" שלכם להתלבטויות, פחדים, חוסר הסכמה בין בני הזוג וגם להתרגשות לקראת הבית החדש.

 

שלכם באהבה

שני אוסישקין – עיצוב ותכנון פנים

מוזמנים ליצור קשר לפגישת היכרות לקראת בנייה או שיפוץ ביתכם. 

 

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן