המדריך לבחירת פרטי עיצוב וריהוט והכוונה לקראת יום רכישות אפקטיבי

היי ברוכים הבאים לסדרת המאמרים עם טיפים והכוונה לתכנון חללי הבית. 

מאמר זה הינו הצצה לסדרת מאמרים לעיצוב הבית. המאמר המלא הינו חלק מסדרת ההדרכות- ראו פרטים נוספים. מטה. 

והיום נתמקד באחד מהדברים שמצד אחד – מהווה החלק הכייפי בחידוש הבית ומחכים לו, מצד שני פעמים רבות מלחיץ, מבלבל ומייצר לחץ – הרכישות לבית! היצע החנויות – פיזיות ואינטרנטיות גדול מאוד, המבחר עצום והחשש מחריגה מהתקציב – משתק.  

כשאני מלווה משפחות בתכנון ביתם אני מוודא שאנחנו כל הזמן נצמדים לתקציב, לצד החלום והחזון לאיך הבית יראה וירגיש. לכולנו רצון משותף לסיים את הפרוייקט ולא להישאר עם מנורות הקבלן ובלי תמונה על הקיר.

במאמר זה אשתף אתכם בכמה טיפים איך לנהל את ימי הרכישות. 

אז שנתחיל?

כמובן שתכנון התקציב לעיצוב הבית צריך להיעשות כבר בתחילת הפרוייקט- שיפוץ / בנייה / רענון הבית ולא רק בסיומת להבין מה נשאר לנו… (כי כנראה לא יישאר כשלא הכל מתוקצב מראש). 

ממליצה בחום להשתמש בכתב הכמויות כבר בתחילת הפרוייקט כדי לאמוד את מסגרת העבודות שיש לעשות (לכתב הכמויות- לחצו כאן).

את הרכישות הנדרשות, מעבר לעבודות בעלי המקצוע בבית, חשוב לפרט לפרטי פרטים, להבין מה יש לנו בבית ואין צורך לרכוש (או שיש ורק צריך לשדרג). גם העלויות שנראות קטנות ולא משמעותיות – יכולות בסופו של דבר להיות משמעותיות. דוגמא קטנה- ידיות למטבח. ידית יכולה לעלות 20-50 ש"ח ליחידה. אך במצטבר יש לנו במטבח לפעמים 30 ידיות… וכבר מדובר בעלות לא מבוטלת.

ההמלצה שלי- פרטו את כל האלמנטים שיש לרכוש- ריהוט, מוצרי חשמל,  ידיות לנגרות, תאורה, וילונות, שטיחים, כריות, חפצי נוי, מראות וכד'… עשו על כל אלמנט בדיקה ראשונית באינטרנט ורשמו לכם את העלות המשוערת- וראו לאיזה תקציב אתם מגיעים והאם עומד בתקציב הכללי שלכם. 

בסוף המאמר- מצרפת לכם קובץ אקסל שיעזור לכם בתכנון תקציב הרכישות ובנוסף טופס נוח למלא לפני כל יום רכישות – כדי להגיע מוכנים לחנויות השונות. 

היצע החנויות הקיים הוא עצום- גם חנויות פיזיות וגם אינטרנטיות וכמובן תמיד יקרוץ לנו להזמין גם מאתרים בחו"ל, בינהם אתרים סיניים. איך נדע מה נכון לנו?

  • חשוב להבין מה הסגנון שאתם מחפשים בראש ובראשונה. אם אתם בסגנון מודרני, לדוגמא- יש חנויות שהסגנון שלהם יותר יתאים ויש שפחות (בעיקר בתאורה ובעיצוב הבית). חשוב להבין מה הסגנון הרצוי ולהתמקד בחנויות שזו ההתמחות שלהם (היום קל להבין דרך האתר של החנות, דף הפייסבוק והאינסטגרם- מה יש לחנות להציע). אין טעם ללכת לעוד ועוד חנויות – להיכנס ולצאת… הגיעו ממוקדים לסגנון ולטווח התקציב שלכם. כן… זה דורש שיעורי בית… אבל ההשקעה הזו משתלמת מבזבוז זמן וקיטוט רגליים. 
  • אל תעמיסו על יום הרכישות. החליטו על יום מרוכז לכל תחום בנפרד (יום לבחירת ספה ופינת אוכל, יום לבחירת תאורה, יום לבחירת קרמיקה, יום לבחירת פרטי עיצוב…) – בחרו 2-3 חנויות רלוונטיות לכם באותו תחום-קרובות זו לזו וזהו. אחרת תצאו מבולבלים, מותשים וללא תוצאות. 
  • באלמנטים חשובים ולא זולים, כגון- תאורה, ריצוף, סניטציה- ממליצה לא להרחיק גאוגרפית. פעמים רבות נצטרך השלמות, החלפה או פשוט להגיע פעם נוספת לחנות ולתצוגה- ונסיעה רחוקה, כבר אינה משתלמת. בנוסף יכולת קבלת שירות ראוי- לא תמיד תהייה מיידית כאשר החנות במרחק מאתר הבנייה/השיפוץ ובעלי המקצוע בשטח צריכים מענה- זה מייצר לחץ על כולם ועיכובים. חסכו זאת לעצמכם. 
  • הגיעו לחנות עם רשימה מסודרת עם כל האלמנטים הרלוונטיים לאותה חנות שאתם מעוניינים לרכוש. רשימה הכוללת כמויות, גדלים נכונים והיצמדו לאותה הרשימה. גם אם יש לכם תקציב מסויים- רשמו לכם אותו ברשימה. כך תדעו אם אתם בטווח הנכון של התקציב. הציצו מטה- ותוכלו להוריד למחשב שלכם טופס שרק צריך למלא לפני יום הרכישות… 
  • רכישות און ליין, בעיקר באתרים מחו"ל, והסיניים בפרט, יכולות להיות פתרון נהדר ולהוזיל עלויות- אך ההמלצה שלי היא להתמקד בפרטי העיצוב לבית (ראו מטה את שני השקל שלי בעניין). לרכוש ריהוט און ליין- יכול להיות בסוף מאכזב כשלא מרגישים את הנוחות, מבינים את נראות הבד/טפט וחשים את הפורפורציות הנכונות. 
  • לפני יציאה לבחירת ריהוט לבית – רישמו לעצכם את המידות הנכונות לריהוט. הקפידו על מעברים טובים ונוחים ועל תעמיסו על החלל. ראו את מאמרי ההדרכות באתר עם המלצות למידות ומעברים נכונים בחללים השונים בבית. 
  • ביחנו אילו צבעים נכונים לכם בחלל המדובר- האם יש צורך להגביר את החמימות ויש להתמקד בצבעים חמים, עץ וכדומה. או שיש צורך להרגיע מעט את החלל וללכת על צבעים רכים וצבעי רקע שיתמכו בקיים.
  • אני מאמינה שריהוט גדול ואלמנטים משמעותיים- כגון ריצוף, אלומיניום וכד'.. אלו אלמנטים שלא נחליף בקלות- לכן צריך לבחור בצבעים נעימים. שיתאימו להכל ולא יימאסו. את נגיעות הצבע והעניין בבית נדגיש באמצעות בחירת אלמנטים עיצוביים שיתנו טון וסגנון, כגון- כריות, תמונות וחפצי נוי. אותם יהיה קל להחליף כאשר ימאס או כאשר ישתנה טעמנו העיצובי (כן… זה קורה לאורך השנים….).  
  • שימו לב למיקום חלונות באזור הריהוט ואם יש להם השפעה על הרהיט (לדוגמא- חלון בגב מיטה, ישפיע על גובה גב המיטה…). ויטרינת יציאה לחצר או למרפסת – שימו לב היכן הפתיחה שלה ומה גודל המפתח- ישפיעו על עומק הספה במידה והספה צמודה לויטרינה. 
  • ספות, מיטות – חייבים לשבת. לשכב.  להרגיש… ועדיף להגיע עם עוד בן בית שיחווה דעתו. חישבו על הצרכים שלכם- האם אתם מארחים הרבה? אז אולי ספה עמוקה שכייפית לשכיבה אך תופסת הרבה מקום ופחות נוחה לישיבה עבור שיח חברי… אינה נכונה (למרות שמאוד מפתה בנוחות שלה…).  בדקו האם ניתן לשנות את גודל הספה, את מידת הרכות של המושבים, את הרגליים (במידה ולא מוצאים חן בעינכם). שאלו שאלות. בקשו. אל תתביישו. נוסף בידקו את התפירה של מושבי הספה והכריות . האם הכריות בגב הספה עם תיפורים… או לחילופין כרית חלקה ללא תפירה באמצע? התפירה שומרת על פיזור המילוי בכרית – כאשר אין תפרים במרכז הכרית… לאורך הזמן הכרית הופכת לחסרת צורה (בטח אם יש ילדים בבית שישבו ויקפצו על הכריות…). 

תאורה היא אחד האלמנטים שאני הכי אוהבת בבית. גם אם הבית יחסית ערום מפרטי עיצוב… בחירת תאורה נכונה, דקורטיבית, במינון הנכון- היא תכשיט שמשדרג גם לבוש פשוט.  כמה כללים לבחירת תאורה: 

  • הגיעו עם רשימת גופי התאורה שאתם צריכים לבית, לפי חללים. רישמו לכל גוף את הגובה שלו (צמוד תקרה, תלוי מהתקרה, גוף מהקיר ומה גובה הנקודה בקיר). אם יש לכם תוכנית תאורה מסודרת – הגיעו איתה. איש מכירות מקצועי ידע לבחון את כל הנדרש- מיקום הגוף, מרחק מגופים אחרים ואת סוג הנורה הנכונה לחלל ולגוף שנבחר.  אם אין תוכנית- ממליצה להגיע עם צילומים בנייד של החלל בו ימוקמו גופי התאורה בהם  ניתן לראות את החלל הכללי וגם את מיקום ההכנה לגופי התאורה הנדרשים.  בקובץ של טופס ליום רכישות (בסוף המאמר)- תוכלו לראות דוגמא לפירוט שכזה. 
  • ביחרו חנות מקצועית. שירות מקצועי בו ידעו להתאים את גוף התאורה לחלל (מבחינת הארה נכונה) ולא אנשי מכירות שרק ידחפו לכם את הבא להם ליד (ולכיס).  אל תטעו- זה לא מחייב לגשת לחנויות תאורה יוקרתיות. גם ב"מחסני תאורה", לדוגמא, יש מוכרים מקצועיים וסבלניים שידעו לתת מענה ראוי ונכון. הרגישו את המוכר- עד כמה הוא מתעניין בחלל ובתכנון התאורה. כך תדעו שהוא מקצועי. 
  • בחלל אחד אני אוהבת לעשות שילוב נכון בין גופים. הסוד הוא שיהיה חוט מקשר בינהם- אם בחומריות אם בצבעוניות או בצורה. באם יש גוף אחד שיורד מהתקרה ("נופל") – שאר הגופים יהיו צמודי תקרה (או מהקיר כמובן). כאשר יש גוף משמעותי אבחר גופים נוספים לחלל שיהיו כמה שיותר חבויים… לדוגמא בצבע לבן, שטוחים וצמודי תקרה (כמו שקוראים להם בחנויות "פיתה"). כך נקבל את האור הנדרש מבלי להעמיס גופי תאורה בחלל ולעייף את העין. 
  • גופי תאורה צמודי תקרה- העדיפו גופי תאורה עגולים במקום ריבועיים… הגופים הריבועיים תמיד יראו לא מיושרים מזוויות שונות. 
  • בחירת הנורה המתאימה לגוף התאורה ולחלל חשובה כדי לקבל כמות אור מספקת וגם על מנת לתת אווירה נכונה בבית. אני נוהגת בחללי עבודה בהם חשוב לראות טוב את הנעשה, כמו- מטבח וחדרי רחצה- לבחור באור יום (שהינו אור לבן) וגוף שיאיר היטב את החלל ומשטחי העבודה- אור חזק. בחדרים אחרים בבית- כגון סלון, חדרי שינה ואזורי מעבר- ממליצה על אור חם, שהוא צהבהב יותר ומשרה אווירה נעימה, חמה וביתית. כמובן שזה עניין של טעם והעדפה ואני מכירה לא מעט אנשים שאוהבים אור לבן בכל חדרי הבית. אך זיכרו לתת על כך את הדעת ולהגיד למוכר בחנות מה העדפה שלכם ולשאול לגבי עוצמת התאורה. 
  • באזורים קריטיים ויותר "טכניים"- ממליצה להגיע לחנות תאורה מקצועית לפני הכנות החשמלאי בשטח (בטח ובטח אם אינם מלווים ע"י מעצב או אדריכל). חשוב לדעת היכן נכון למקם את ההכנות בהתאם למשטח עבודה במטבח לדוגמא, או מעל אי (לבחור מראש אם רוצים גוף אחד, 2-3 גופים… כדי שההכנות יהיו מותאמות). 

הטיפ הכי חשוב שאוכל להעניק לכם מעולמות הטקסטיל- בחירת וילונות, כריות ושטיחים- היא לחכות אחרי השיפוץ או הבנייה! תחוו את הבית ללא הטקסטיל. תרגישו מה נכון לכם, מה חסר….  אסביר….

שטיח– האם צריך להקפיץ את הסלון ולבחור שטיח דומיננטי? או לתת מסגרת נעימה ורגועה בצבע עדין? האם צריך שטיח שרק ייתן לנו מסגרת לפינת הישיבה? או גדול יותר שגם ייתן מענה לישיבה על השטיח למשחק של הילדים? 

וילונות- כמה אור נכנס לבית מהחלונות והאם נעים לנו או לא? האם יש לנו תחושה שצריך להסתיר מהשכנים או דווקא לאוורר ולתת לחוץ להיכנס פנים?  אלו שאלות שניתן לתת עליהן מענה רק אחרי שנחייה תקופה בבית. 

כריות– מה הצבע שחסר בסלון אחרי שהכל במקום? 

את כל אלו- נדע אחרי שכל הריהוט קיים, גופי התאורה ניתלו וגרנו בבית תקופה (חודש לפחות) ואנחנו מבינים מה חסר או מה נדרש לטשטש או להבליט. 

ממליצה לבחור חנויות מקצועיות לבחירת וילונות ושטיחים.  שטיחים- חנויות שמאפשרות בדיקת השטיח בבית ואם לא מתאים להחליף. וילונות- איש מקצוע שידע לכוון לסוג וגוון בד הנכון לכם. שייקח מידות באופן מקצועי וישלח מתקין מקצועי להתקנת הוילונות. (אגב לחדרי שינה- בהם הזזת הוילונות ביומיום מועטת… ולרוב לא פותחים את הוילונות- ניתן בהחלט לרכוש באיקאה , בה יש מבחר וילונות רחב וטוב. קחו בחשבון כ-2.5 מטר בד לכל 1 מטר רוחב חלון…. ובנוסף תמיד לקחת 10-15 ס"מ מכל צד חלון כדי לתת מסגרת יפה מסביב לחלון ולתת לוילון לגלוש מעבר למסגרת החלון). 

חפצי נוי לבית מהווים הטאצ' הסופי לקבלת תחושה חמימה, בייתית והמקום להצמד לקונספט האהוב עלינו. את בחירת חפצי הנוי נעשה לרוב כאשר כל הריהוט בבית במקומו, מיקמנו את כל חפצי הנוי שכבר קיימים ברשותינו ואספנו במהלך השנים, הספרים על המדפים והתמונות האהובות משכבר הימים ניתלו. ואז נבחן מה חסר.

חשוב לא להעמיס בפריטים. לתת לכל מקום את הפריט המיוחד לו. גם כאן ערכו רשימה מסודרת מה חסר- כדי להצמד ביום הרכישות לנדרש. כמובן שיתכן שכאשר תיכנסו לחנות – תתאהבו באיזו ואזה או פסל…. ומה שמושך את העין- ויש לנו את המקום הנכון לו – כדאי לרכוש. 

גם במהלך זמן הבנייה או השיפוץ- אם אתם רואים פריט שאהבתם, או יש מבצע בחנויות מסויימת… אל תחכו וריכשו את הפריט. 

בנוסף, המלצה חמה לרכוש פרטי עיצוב בחנויות אינטרנטיות מחו"ל- יש פריטים מקסימים בעלויות מצחיקות באתרים כגון SHEIN, אליאקספרס, NEXT, עדיקה, אנתרופולוגי.   בחנויות הפיזיות אני אוהבת ללכת לרכוש פרטי עיצוב ב-גולף הום, פלורליס, פרחי תבור (שווה להכיר…) ועוד. 

תמונות!!! כמה מילים על תמונות… כמה שאני אוהבת תמונות… אם תמונה גדולה ומשמעותית או סט תמונות בגדלים שונים. בתמונה ניתן לשנות אווירה של כל החלל. כמובן בחירת המסגרת גם חשובה וצריכה להיות מדוייקת.  אני אוהבת להזמין תמונות מאתרים כגון SOCAITY6, אליאקספרס, 1OF135גלריית 5070, ואוהבת לשלב עבודות של חיתוכי מתכת מהממים של יוצרות גליפס  (לחצו על שם החנות כדי להיכנס לאתר). 

עם הכנה נכונה, סדר בראש (ועל הנייר) והרבה חלומות שקרובים להתגשם- 

צאו לימי רכישות ותהנו מהבחירות לבית החדש שלכם! 

שמחתי לתת לכם ערך והכוונה. 

שלכם, 

שני אוסישקין  

משתפת אתכם קבצים שתוכלו להעזר בהם לקראת ימי הרכישות.

הקבצים זמינים לרוכשי קובץ כתב הכמויות והמדריך למשפץ העצמאי בלבד! 

בקובץ זה תוכלו למצוא רשימה – לפי חדרים או לפי קטגוריות (תוכלו לבחור את החלוקה שנוחה לכם) עם צ'ק ליסט של פריטים לרכישה. כמובן שתוכלו לערוך- להוסיף או לגרוע. הוסיפו כמויות, מידות, עלויות… 

 

קובץ זה זמין להורדה

לרוכשי המדריך למשפץ העצמאי בלבד 

טופס מעוצב ונוח -להדפסה ומילוי לפני יציאה לימי הרכישות. השתמשו בכל קטגוריה בדף נפרד (תאורה, ריהוט, וילונות, חפצי נוי וכד').

צירפתי לכם דוגמא לטופס מוכן ליום רכישות, בדיוק כפי שעושה עם לקוחותיי וכך אנחנו מגיעים מסודרים לחנויות. 

קובץ זה זמין להורדה

לרוכשי המדריך למשפץ העצמאי בלבד 

מאמר זה הינו הצצה למאמר

מתוך סדרת מאמרים לעיצוב ותכנון  הבית  –

המדריך למשפץ העצמאי!

המדריך כולל כתב כמויות, קבצים לימי רכישות

והנחות לשירותי היעוץ של הסטודיו!

מחיר השקה מיוחד לחודש הקרוב בלבד!

נעים להכיר,

שמי שני אוסישקין – מעצבת פנים בעלת סטודיו בוטיק המתמחה בעיצוב ותכנון פנים. אני מלווה משפחות מאזור השרון והמרכז בעת בנייה או שיפוץ בתיהם. 

ייחודיות הסטודיו הנה ביכולת תכנון גבוהה– מציאת פתרונות יצירתיים ומיוחדים בתכנון הבית וזאת לצד עיצוב מדויק ועדכני. סגנון העיצוב המזוהה איתי נע בין כפרי מעודן למודרני נקי, אשר עושה שימוש בצבעים רכים וחומרים טבעיים.

אני רואה לנגד עיני את חשיבות ההכוונה והסדר במהלך ליווי הפרויקט, זאת באמצעות תכנית עבודה הכוללת יצירת לוח זמנים ומשימות מפורט, התאמת התקציב וליווי צמוד ואישי של לקוחותיי לכל אורך הפרויקט.

לרוכשי חבילת מאמרי ההדרכה וכתב הכמויות – 5% הנחה בשירותי היעוץ של הסטודיו לניצול עד סוף החודש!

צרו איתי קשר לתיאום פגישת יעוץ – כדי לדייק את התכנון  של פרוייקט השיפוץ שלכם!

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן