איך הגעתי לעסוק בעיצוב פנים- הסיפור האמיתי

כששואלים אותי איך הגעתי לעסוק בעיצוב פנים- תמיד אני מספרת שהכל התחיל כבר שהייתי ילדה וכל פעם ספרתי את משבצות הריצוף בחדר שלי, משרטטת במחברות החשבון ומתחילה לתכנן את מיקום הרהיטים מחדש.

כך גם צבעתי את הריהוט בחדר כל פעם בהתאם לשגעון החדש (סליחה אמא… יודעת שהשקעת הרבה בריהוט הורוד והיקר שקנית לי… היום כאמא מבינה מה עבר עליך…).

אז נכון שתחום האדריכלות והעיצוב זה  חלום ילדות שלי- אבל לאורך השנים ובעקבות האובדן של אבא שלי בפיגוע טרור – דווקא החיים הובילו אותי, לאחר התואר הראשון, לעסוק בהפקת ארועים עסקיים (ליצור ולהיות חלק מארועים שמחים ומחברים בין אנשים). 

עבדתי שנים בחברות הפקה כתקציבאית, מפתחת קונספטים, בעיצוב ארועים ובשנים האחרונות בתחום כמנהלת מרקום בחברה עם מספר עסקים בתחום הארועים. 

אז מה באמת קרה שם? 

כשהגעתי לשלב של בניית הבית הפרטי שלי, בבית יצחק- לקחנו אדריכלית שהייתה חברה של חמותי. היא הייתה אדריכלית ותיקה. אומנם לא מלווה בניה פרטית, אך "אדריכלית"… ועשתה לנו סוג של טובה / מתנה בתכנון הבית. 

היא שאלה באופן כללי מה נרצה- כמה חדרים, מקלחות ותיכננה לנו בית. יצאנו להיתר. מיהרנו בזמנו להוצאת האתר בגלל זכויות בן ממשיך במושב….

ההיתר לוקח זמן וככל שהזמן חלף… הבטן שלי התהפכה – אני הולכת להשקיע את הסכום הגדול ביותר בחיי. בונה את הבית שישמש אותי בתקווה לכל חיי, לגדל את המשפחה שלי בו.  התכנון שלו והנוחות שלנו בו ישפיעו על ההווי המשפחתי והחברתי (אני אוהבת מאוד לארח) – ואני לא באמת מבינה את התוכנית. איך זה יראה? 

למדתי לעשות הדמיה און ליין ובניתי את הבית לפי התוכניות שביצעה האדריכלית וכבר קיבלו היתר. פעולה שהובילה ללילות רבים ללא שינה – כשהבנתי שהבית כלל לא מתאים למגורים במושב כפי שאני רואה אותם ורוצה בהם. אין מרחבים משפחתיים נעימים, המטבח רחוק מהסלון, החלונות קטנים ולא אהנה מהנוף של החוץ. אין חיבור נכון בין חדרי הילדים לחדר הורים ועוד…

בנוסף החלום הגדול שלי לקומת גלריה המשקיפה על הסלון- בפועל, בתוכניות-  לא מתוכנן נכון ומי שיהיה למטה יראה רק את הברכיים של מי שבקומה מעל – טעות גדולה ומשמעותית בתכנון. 

לקחתי קורס קצר של "בנה ביתך" ושם נפתח לי הראש לאפשרויות הגדולות – שלא בהכרח יעלו יותר כסף בבניה- הבלוקים הם אותם הבלוקים- אך התכנון הנכון ישנה מהותית את החוויה בבית (עוד לא זמנים שיש פינטרסט או אינסטגרם כדי לקבל אינסף רעיונות ובקלות).

בפחד גדול הודעתי שאת הבית הזה לא נבנה.

על אף ההיתר. על אף האי נעימות כלפי חמותי ובטח חברתה האדריכלית.

אספתי תמונות, רעיונות, דייקתי את החלומות שלי, את הצרכים- דברים שלא שאלו אותי בתחילת הדרך בתכנון – ופניתי לאדריכלית חדשה.

הבנתי שדברים לא קורים סתם. שהייתי צריכה לשוב להתעסק עם יצירה, חומרים, תכנון- מה שאהבתי כל חיי ולחזור לחלום הילדות הראשוני שלי- לתכנן בתים.

בזמן ההיתר החדש והבנייה- למדתי עיצוב פנים. כהרגלי – חיפשתי את הלימודים הכי ארוכים, מעמיקים ומקצועיים. 3 שנים עמוסות ומעמיקות עם מרצים מדהימים, עבודות מאתגרות עליהן עבדתי בשבתות ובלילות.

לצד הלימודים הגעתי כל בוקר לשטח ללמוד את תהליך הבניה, את האתגרים, את החומרים. להבין מה קורה בקירות מעבר לשרטוט. למדתי על בשרי את המשמעויות השונות גם כמתכננת וגם כלקוחה שבונה בפעם הראשונה.

כמובן שהנוכחות בשטח, ההשקעה העצומה ימים ולילות – תרמו לסיום הלימודים כמצטיינת מסלול וגם לכך שכבר בזמן הלימודים קיבלתי 2 פרוייקטים בבניה חדשה בעמק חפר ומשם הדרך להקים את העסק העצמאי שלי בתכנון ועיצוב פנים- היה ברור.

זכרונות מימי כסטודנטית

ובמהלך בניית הבית האישי שלי שגם היה הפרוייקט הראשון שלי. 

מאז עברו 14 שנים. הרבה מים עברו בנחל (ו-דם יזע ודמעות) – העסק צמח משמעותית, פרוייקטים התפרסמו במגאזינים הכי נחשבים, ליוויתי משפחות מדהימות שחלקם הפכו לחברים של ממש ולחלק מחיי. 

התחלתי בעצמי ללמד כמרצה עיצוב פנים להנדסאי אדריכלות- לימודי תכנון והנדסת אנוש, חומרים, תוכניות נגרות וכן קורס שפיתחתי וכתבתי בעצמי- ניהול ושיווק במיוחד לאדריכלים ומעצבי פנים. הפרקטיקה שמגיעה לאחר ספסל הלימודים ומלווה כמנטורית עצמאיות בתחומי העיצוב והאדריכלות. 

מאז בניתי בית שני לעצמי, בכפר הס – מושב הולדתי. על הבנייה הזו, שהייתה מלווה בכל סיבוך אפשרי- עוד אספר בהמשך. 

 

מחווית הבניה האישית שלי, של שני הבתים שבניתי לעצמי, לצד עשרות משפחות שליוויתי בבניה וגם בשיפוץ גדול- אני יכולה לומר את המסקנה הכי חשובה –

אל תחסכו בתכנון נכון. זה בסוף עולה לכם יותר. תכנון נכון שלוקח את כל החלומות והצרכים שלכם בחשבון- יביא לחיסכון גם כספי וגם של מפח נפש עתידי – לתכנן לא נכון, לבזבז כסף על נק' חשמל ותאורה מיותרות או חסרות, על שטחים שאינם מנוצלים נכון, על חוסר פרקטיקה בבית וכמובן על עיצוב לא מדוייק – מה שמצריך פעמים רבות לרכוש שוב רהיטים או אפילו עשות שיפוץ מספר שנים אחרי הבניה או השיפוץ- כדי להרגיש טוב יותר וכיף יותר בבית. 

החוויה שלי שינתה את צורת הליווי שלי כמעצבת ומתכננת- מאוד חשוב לי הסדר בתהליך הבנייה או השיפוץ. לייצר ביטחון למשפחות שאני מלווה.  להיות איתם בשטח ובחנויות ומול בעלי המקצוע. 

ובעיקר- להיות להם אוזן קשבת. לחלומות שלהם. לצרכים. לצורת החיים שלהם ואיך הם חולמים על ההווי המשפחתי והאישי שלהם בבית – שנים קדימה.  

מזמינה אתכם לפגישה ראשונית ללא התחייבות- להכיר ולשמוע מה הצרכים והחלומות שלכם ולקבל הכוונה ראשונית לקראת הבנייה או השיפוץ. 

כאן עבורכם-

שני אוסישקין

עומדים לקראת שיפוץ נרחב או בנייה פרטית?

תרצו לקבוע איתי פגישת היכרות ומיקוד לקראת הבניה / השיפוץ? במתנה!

השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום*- חצי שעה בה אכוון אתכם לשלבים החשובים ודגשים לקראת הבניה או שיפוץ הבית שלכם

ותוכלו לשמוע על אפשרויות הליווי של הסטודיו! 

*לבונים או משפצים בגבולות חדרה-הרצליה בלבד!

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי גם ברשתות החברתיות –

לעוד טיפים, השראה ומעקב אחרי פרוייקטים משולחן העבודה! 

מוזמנים ליצור עימי קשר

052-8701204

כתובת הסטודיו: כפר הס, לב השרון. פגישות בתיאום מראש בלבד

© כל הזכויות שמורות לשני אוסישקין בלבד

שנדבר? רק נשאר להשאיר פרטים ואחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן